måndag 4 maj 2015

How to Become Gluten Intolerant (Funny) - Ultra Spiritual Life episode 1...



   


Hahahahaahahahahahahaahahaha....

Sammanfattar det jävligt bra.

Fast tack vare alla dessa människor finns det nu massor med alternativ som även blivit billigare till den ca. 1% av världens befolkning som faktiskt har riktig glutenintolerans.

Jag har haft denna diskussionen med en innan där jag framförde min största misstanke till att folk mår dåligt när de äter gluten är att de köper helfabrikat i affären. Jag har aldrig haft problem med att äta gluten. Kanske om jag vråläter tonvis av vitt bröd kan jag bli lite hård i magen.
Men min största misstanke till att folk mår dåligt är att köper du bröd så består hälften av ingredienserna av något som börjar på E och har en sifferkombination efter sig och sen massa andra konstiga ord som ska vara något?

Det här innehåller ett lantbröd du bakar själv:
  • 25 gram jäst
  • 5 dl vatten
  • 5 dl rågsikt
  • 6 dl vetemjöl
  • 1 tsk salt
Kolla i affären nästa gång vad lantbrödet innehåller. :)

Fler videor av
https://youtu.be/Kvdf6e8birI
https://youtu.be/7_u0reE6bjI


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar